אל תתנו למונופול להפיל אתכם בפח-יבוא מקביל מהו ?
מדובר בהליך בעולם המסחר שבו מתבצע יבוא של מוצר כלשהו על-ידי יבואן שאינו מוגדר כיבואן הרשמי של המוצר.
יבוא מקביל מבוצע בנוסף לייבוא של אותו מוצר על-ידי היבואן הרשמי, כפעילות מקבילה. בשיטה זו מי שאינו היבואן הרשמי רוכש סחורה של היצרן במקום אחר בעולם בעלוּת זולה, ומוֹכר אותה בישראל במחיר נמוך מזה של היבואן הרשמי.
ההפרש בין העלויות על אותו מוצר עשוי להגיע לעד עשרות אחוזים. יבוא מקביל נוהג כיום בתחומים רבים: רכב; מוצרי מזון; משקאות; טואלטיקה; מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ועוד.
בעבר, החוק הישראלי הטיל שורה ארוכה של הגבלות על יבוא מקביל. כיום, בעקבות ההתנהגות הצרכנית שהוכיחה אמון ביבוא מקביל, וכפועל יוצא של תחרות מבורכת אשר התעוררה בשוק עקב כך לצד תהליך של הפחתת מחירים והוזלת יוקר המחייה, נחקקו חוקים מתירים ומקלים בתחום.
חשוב לציין כי במסגרת יבוא מקביל מיובאים ארצה אותם מוצרים בדיוק שמייבא היבואן הרשמי !
כלומר מוצר מקורי וחדש שיוצר על ידי אותו היצרן.
-מדובר במוצרים אמיתיים,חדשים, בעלי מיתוג, הרבה יותר זולים ולא מזויפים ( ללא חשש בהיבט המספריים הסידוריים שחרוטים על המוצר ) !!!
ההבדל הוא שבניגוד ליבואן הרשמי אשר משקיע ממון בפרסום המוצר, הצגתו ופרסומו, יבואן מקביל אינו נדרש להשקיע בפרסום, מיתוג, תחזוקת חנויות וכד'. הסחורה יכולה להיות מוחזקת על-ידו במחסנים ( במקרה שלנו בחנות ) או להימכר באמצעות האינטרנט.
חיסכון זה במשאבים מאפשר ליבואן המקביל למכור את המוצר בעלות נמוכה יותר, שהיא אטרקטיבית כמובן לכיסו של הצרכן - אתם !
יבוא מקביל – מְשָׁרֵת את האינטרסים שלך:
יבוא מקביל מציע ללקוח כמה יתרונות משמעותיים, הן ברמת הלקוח הפרטי הן ברמת המשק בכללותו.
עבור הלקוח:
-
יבוא מקביל מאפשר לייבא סחורה מקורית בלבד !! בדיוק כמו המותג המקורי, אך במחיר זול משמעותית.
-
בחלק מהמוצרים, יבוא מקביל מאפשר רכישה פשוטה ונוחה דרך האינטרנט או דרך חנות.
-
האחריות והשירות המוצעים עבור רכישה ביבוא מקביל הם ברמה זהה לחלוטין כך שאין חשש בהיבט זה.
-
יבוא מקביל הוא שיטה בטוחה – למרות ההתנגדות הטבעית של היבואנים הרשמיים, יבוא מקביל אינו פוגע במוניטין של היצרן. הליך זה מאפשר להוזיל את המוצרים ולהנגיש אותם לאוכלוסיה. בכך יוצא אף היצרן נשכר.
עבור המשק בכללותו:
-
יבוא מקביל מאפשר לפתח ולטפח שוק חופשי, ''לשבור את השוק'', למנוע בלעדיות ולהסיר את המונופוליזם.
-
יבוא בשיטה זו מעודד תחרות בריאה ומבורכת ומסייע בהורדת המחירים. לרוב, בשל התמחור הנמוך של היבוא המקביל, היבואן הרשמי נאלץ גם הוא להוריד את המחיר.
-
יבוא מקביל מעודד את צמיחתם של עסקים ובסופו של יום מביא לצמיחה של המשק והכלכלה.
מדיניות מדינת ישראל בתחום
אף שאין מדובר במדיניות מוצהרת והדבר תלוי מקרה לגופו, ככלל, מדינת ישראל מקדמת ומעודדת יבוא מקביל, ומעוניינת בו.
המדינה רואה ביבוא מקביל אמצעי להגברת תחרות רצויה בעולם העסקי, אשר מסייעת בהפחתת המחירים ויוקר המחייה.
הדבר נכון בפרט למדינה כמו שלנו, אשר בה יוקר המחייה גבוה והתחרות מוצמצמת.
לאורך השנים חלחלה ההבנה כי אם יערימו קשים על יבוא מקביל אז מחירי המוצרים יתייקרו, מאחר שהיבואן הרשמי יוכל לגבות מחירים גבוהים ממחירי המוצרים בחו"ל. ופה הצרכן הסופי נפגע !
ברוח זו, בכמה ענפים במשק ביקשו להנהיג רפורמה המתירה יבוא מקביל, ונחקקו חוקים המקדמים את התחום ותקנות שתכליתן להקל על מי שעוסקים ביבוא מקביל.
! אז אל תהיו פריארים !! הפער על אותו מוצר זהה יכול להגיע עד עשרות אחזים
!! אצלנו תוכלו לקנות שעונים אמיתיים ואיכותיים של מיטב המותגים היוקרתיים בעולם, המיובאים ביבוא מקביל, במחירים ללא תחרות
חברתנו אור ישראל OR.ISRAEL המפעילה את אתר השעונים הגדול בישראל: WatchStore.Co.il
היא חברה מובילה בתחום יבוא מקביל, שיווק וסחר של שעוני יוקרה ותכשיטים.
כל מותגי השעונים הנמכרים דרך האתר הם מקוריים 100% חדשים,ומכוסים באחריות לשנתיים (אלא אם צוין פרק זמן אחר).
חברתנו מחויבת לכללי ארגון "אמון הציבור" המבטא סטנדרטים גבוהים של אמת והגינות בפרסום; גילוי נאה ושקיפות מידע; אחריות למוצרים ועוד.
!! אין לכם זמן וכסף לקנות ביוקר. היום קונים הכל וכמובן שעוני יוקרה ביבוא מקביל
וכדברי העיתונאי, העורך והפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר: " אז שלא יעבדו עליכם..."
להלן מצורפות לכם כמה דוגמות ליבוא מקביל בתחומים שונים :
יבוא מקביל בתחום הרכב
באפריל 2014 חלה 'רעידת אדמה' בשוק הרכב הישראלי, כאשר חברת הליסינג והחכרת הרכבים 'אלבר' החלה בייבוא מקביל בהיקף נרחב של שלושה מותגים יפניים חזקים, ישירות מארצות הברית: הונדה, טויוטה ולקסוס (מתחום רכבי היוקרה). על אף שכגורם עסקי מוביל בשוק השכרה ומכירה של רכבים, המהלך של מכירת רכבים המיובאים ביבוא מקביל היה טבעי ומצופה מחברה כמו אלבר, יבואני הרכב הגדירו זאת באותה עת כאירוע משמעותי אשר עשוי להפר את מאזן הכוחות בעולם הרכב. הדגמים שאותם ייבאה אז אלבר ביבוא מקביל היו כמה דגמים יחודיים ובלעדיים של מותגי רכב מבוקשים בישראל, בעלי אמינות ומוניטין, וכמה דגמים המבוססים על טכנולוגיה היברידית. רכבים אלה הוצעו באחריות מלאה למשך שלוש שנים לרכבים הרגילים, וחמש שנים לרכבים ההיברידיים – אחריות שמִשכהּ זהה לזו הניתנת על ידי היבואן הרשמי. גם מבחינת שירות הציעה אלבר שירות איכותי ללקוחות הרוכשים את הרכבים החדשים המיובאים ביבוא מקביל: ברשת מרכזי אקספרס אשר בבעלוּת החברה, מֶרכזים שבהם לקוחות אלבר זוכים לעדיפות.
יבוא מקביל בתחום המזון:
בשנת 2011 רשת הקמעונאות 'מגה' הודיעה כי החלה לייבא באופן עצמאי אריזות של חיתולי המותג 'האגיס'. מגה פרסמה אז כי תציע אותם למכירה בסניפיה במחירים הנמוכים בכ-25% מהמחיר הממוצע בשוק. כמו כן הרשת עדכנה כי תנהיג בשוטף הטבות ומבצעים שיוזילו אף יותר את מחיר המותג.
בחודש מאי 2014 הממשלה אישרה באופן עקרוני את הרפורמה בתחום יבוא מקביל של מזון יבש, מה שזכה אז לכינוי 'חוק הקורנפלקס'. במסגרת הרפורמה מבוטל הצורך לקבל אישור יבוא פרטני לכל מוצר מזון שאינו נחשב רגיש, דוגמת דגנים; אורז; קטניות; פסטה; ביסקוויטים; חטיפים; קרקרים ועוד (תוך עדכון הרשימה מעת לעת), והאחריות בעניין הרכיבים מועברת ליבואן. בכך מבקשת ישראל ליישר קו עם מדיניות האיחוד האירופי והמדינות המפותחות, המקלה יותר בנושא זה.
הכוונה במסגרת הרפורמה היא לאמץ את השיטה ליבוא מזון שנוהגת באירופה, לפיה אין הגבלה על יבוא מוצרים שאינם רגישים. לאחר עמידה בתנאי סף נדרשים שנקבעו על ידי האיחוד, מוצרים אלה נכנסים למדינות האיחוד במה שמכוּנה 'המסלול הירוק'. השיטה היא שיטת 'המקל והגזר': מצד אחד היבואנים בישראל יידרשו לעמוד בסטנדרטים בהצהרת יבואן – מהלך שצפוי להקל עליהם באופן משמעותי, מצד אחר הוחלט על הגברת האכיפה והפיקוח של משרד הבריאות בנקודות המכירה, והטלת שורה של סנקציות פליליות על יבואנים, משווקים וגורמים נוספים אשר לא יעמדו בתנאים שנקבעו. מטרת הרפורמה היא להקל באופן משמעותי על הליכי יבוא מזון לישראל אשר ידועים כמחמירים, והצפי של הנהגתה הוא מהפכה של ממש בתחום יוקר המחייה, אגב הגדלת מגוון המוצרים הקיים וכניסה לארץ של מזונות מיובאים, חדשים וקיימים. כל זאת תוך ביצוע רגולציה בתחום ושמירה על סטנדרטים גבוהים; הוזלת העלויות והגברת התחרותיות
מאז ראשית המהלך, עקב בעיות ניסוח והתנגדויות שונות, חל עיכוב בכניסת החוק לתוקף, אולם בחודש יוני השנה, בעקבות דרישת שר האוצר משה כחלון, נקבע כי החוק ייכנס לתוקף בתקופה הקרובה. נוכח האמור, משרדי הבריאות, האוצר והמשפטים סיכמו ביניהם כי משרד הבריאות יחיש את קצב התקנת התקנות בתחום.
במקביל לרפורמה בתחום המזון, בשנת 2014 נושא היבוא המקביל שב ועלה לסדר היום הציבורי בהקשר סכיני גילוח של המותג ג'ילט; מוצרי צריכה לטיפוח הבית והפרט ומוצרי מזון יבש אשר יובאו על ידי רשת 'ויקטורי' ביבוא מקביל. הרשת הציעה את המוצרים למכירה במחירים שהיו נמוכים בעשרות אחוזים מהמקובל בשוק. המהלך חולל סערה בענף זה ועשה לו עד מהרה כותרות במדורי הצרכנות בעיתונות. הרשתות המתחרות, אשר לא ציפו למהלך כזה, התאוששו עד מהרה מההפתעה, ורשתות קמעונאיות כמו 'שופרסל' ו'רמי לוי' מיהרו להוריד מחירים בתגובה, תוך שהן מסבסבדות חלק מעלויות הרכישה מהיבואן הרשמי. בכיר ברשת 'טיב טעם' אמר אז כי הסרת מחסומי היבוא והקלה על היבוא המקביל הן מהלך אשר הצרכן ייצא ממנו נשכר ומורווח, כאשר גם היבואן הרשמי ייאלץ להוריד מחירים, והדבר ישפיע על הַסַּפָּקִים הגדולים בארץ. כדוגמה הוא הביא את ענף המשקאות החריפים אשר בו יבוא מקביל הוביל להפחתה של עשרות אחוזים בעלויות.
דוגמה עכשווית ליבוא מקביל היא זו של ממרח האגוזים 'נוטלה' של חברת 'פררו', אשר חסר זו תקופה בכמה מרשתות השיווק הגדולות בארץ. ברשת 'ויקטורי' טוענים כי אין מחסור במוצר היות שהם ממשיכים להביא אותו ביבוא מקביל, שלא באמצעות היבואן הרשמי של פררו. בסקר מחירים שנערך לאחרונה נמצא כי 'ויקטורי' מוֹכרים כרגע את הממרח במחיר הנמוך ביותר ל-100 גרם: 2.96 ש"ח, ו-24.90 ש"ח לכמות של 840 גרם.
יבוא מקביל בתחום מוצרי חשמל
אחת הדרכים המוצעות להפחתת ההוצאות על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ועל גאדג'טים, היא רכישה באמצעות יבוא מקביל. באופן עקבי, מכשיר המיובא ביבוא מקביל זול ממכשיר המיובא ביבוא רשמי, והתחרות בתחום זה רבה.
לדוגמה: מסך סמסונג UA48H6400 נמכר ברשת 'אבי סופר' ביבוא אישי שלו במחיר 4,200 ש"ח, וברשת 'א.ל.מ', דרך היבואן הרשמי 'סם ליין', ב-5,500 ש"ח – חיסכון של 1,300 ש"ח! (כך לפי פרסום ב'גלובס' מלפני כשנתיים).
מסך מדגם UA55H6400 נמכר ב'אבי סופר' ב-6,000 ש"ח, וב'א.ל.מ' ב-8,500 ש"ח – חיסכון של 2,500 ש"ח!
מקררי אמנה נמכרים באתר 'וואלה שופס' ב-20% פחות ממחיר השוק. כך לדברי מנכ"ל האתר, וזאת כהוזלה קבועה ולא כמבצע נקודתי.
תחומים נוספים אשר בהם נוהג יבוא מקביל:
אתרים מרכזיים ברשת של מכירות ביבוא מקביל הם 'סטייל ריבר', המוֹכר פריטים של מעצבים בין-לאומיים כמו תיקים ומוצרי אופנה, ו'וואלה שופס' המוֹכר בין השאר ריהוט גן; מוצרי חשמל; מכשירי איי רובוט; טלפונם חכמים ועוד.
ריהוט גן – מנכ"ל 'וואלה שופס', אלי לביא, אמר ל'גלובס' כי אינו מחזיק מלאי במחסנים. במכירה באינטרנט הוא מציע הצעות שאין ברות תחרות, ומספק לקונים את המוצרים באספקה מהירה, כי השליטה הלוגיסטית מצויה בידיו.
לדבריו, פערים במחירי המוצרים השונים נעים בין-50%-30%, ומכוח המחירים הנמוכים ביבוא המקביל היבואנים הרשמיים נאלצים להוזיל את המחירים, מה שמגביר את התחרותיות ופועל לטובת הצרכן. היבוא המקביל מאפשר לבטל אופציות של מכירה אישית או מכרזי מכירה שהיו נהוגים בעבר, ומביא למכירה במחיר נמוך תדיר, שחשוף לצרכן באתר כל העת. לדברי מנכ"ל 'וואלה שופס' שיטה זו תאלץ את כל אתרי האינטרנט המתחרים וגם את החנויות לפעול באופן דומה, כאשר המשא ומתן מתבצע עם הסַּפק ולא עם הצרכן, אשר מקבל את ההצעה המיטבית בכל זמן נתון.
תכנת 'פייפאל' נכנסה לשיתוף פעולה עם 'וואלה שופס', דבר המאפשר רכישה מאובטחת ומסיר את החסם בהיבט זה.
מוצרי תינוקות – רשת 'בייביסטאר' מייבאת במשך שנים בשיטת היבוא המקביל. מוצצים ובקבוקים של המותג הבין-לאומי 'mam' נמכרים אצלה באופן שוטף בכ-10-20 ש"ח פחות לעומת מתחרים בתחום. המחיר שהרשת מציעה דומה לשאר המדינות בעולם, ומפורסם באתר הרשמי של חברת mam העולמית.
אברי קציר, מבעלי הרשת, אמר לגלובס: "... ביבוא מקביל אני מביא את אותו מוצר בדיוק מיבואן במדינה אחרת, שגם מרוויח כמובן, וכך אני יכול למכור במחיר הזה, כולל הרווח שלי. "היבואנים בארץ גוזרים את כל הקופון בדרך, הם הבעיה בשרשרת המחיר ומתבקש לעשות רוטציה ליבואנים".
הפערים במחירי עגלת 'מוצי' למשל, לעומת היבואן הרשמי, מגיעים לכעד 1,000 ש"ח.
בעניין שירות ואחריות – בייביסטאר מספקת בעצמה את השירות, לרבות חלקים מקוריים שהיצרן שולח.
אָפנה – גם בתחום זה יבוא מקביל מאפשר לרכוש מותגים יוקרתיים במחיר נמוך. לדוגמה, 'מחסן היבואן', שהוקם בשנת 2008, מוֹכר פריטי לבוש של מותגים ביבוא מקביל, בעיקר לגברים. אלעד סוויסה, בעלים ומנכ"ל משותף של החברה, אמר כי העיקרון המנחה בשיטה הוא יעילות: משלמים שכירות זולה ומחזיקים שדרת ניהול מצומצת במטרה לסַפק לצרכן הישראלי לוגו של מותג במחיר טוב.
הפער במחירים עשוי לנוע בין 25%-20% ולפעמים פחות. אחת המטרות היא הנגשָׁה של מוצרים ממותגים, כאשר האינטרנט מאפשר זאת בשעה שחנויות פיזיות אינן מאפשרות הוזלה מפאת עלויות האחזקה הגבוהות.
גם רשת 'המשביר לצרכן' נוהגת לייבא בשנים האחרונות ביבוא מקביל מותגים מתחומי טואלטיקה; בישום; אָפנה; תיקים ונעלי ספורט. זאת יעשו לדבריהם כל עוד לא יצליחו להגיע להבנות מסחריות עם היבואנים המורשים בישראל כדי לתאם מחירים הגיוניים.
ככלל, ישנה מגמה שבמסגרתה בגדים, נעלי ספורט ועוד נמכרים ברשת בעד 35% פחות ממחיר השוק – הצרכן מודד את הנעל פיזית בחנות, ורוכש אותה אחר כך בזול באינטרנט.
אז הצטרפו גם אתם למהפך החברתי גם בעולם השעוני האופנה ושעוני היוקרה בישראל ! WATCHSTORE.CO.IL