חנות השעונים שלכם בראשון לציון - 03-6033123

כתובתנו: קניון ערי החוף, שער 3, בוויז > אליעזר מזל 12

ימים א' עד ה'  10.30  עד 19.00 יום ו'  10.30 עד 13.30





................................................
.......................................................אודות ותולדות המותג היוקרתי שעוני בולגרי BULGARI WATCHES

בולגרי BVLGRI הוא מותג יוקרה איטלקי בעל מוניטין, אשר הוקם בשנת 1884.
כיום בולגרי היא חברת התכשיטים השלישית בגודלה בתבל, ולה כ-200 חנויות הפרוסות ברחבי העולם, ומחזור מכירות שנתי של כ-מיליארד דולר בשנה.
קהל היעד של החברה הוא האלפיון העליון, עבורו היא מייצרת תכשיטים ואביזרי אופנה. שעוני בולגרי מעוצבים בסגנון מיוחד ואמנותי,
ומבוססים על מנגנונים מדויקים מתוצרת שוויץ. על ייצור השעונים אחראית חברת הבת  Bulgari Horlogerie Haute, היושבת בשוויץ.

נקודות ציון מרכזיות בהיסטוריה של החברה

מקורהּ של משפחת בולגרי בעיירה היוונית קאלאריטיס שבגבול יוון-אלבניה.
בתקופה הביזנטית עסקה המשפחה בייצור כלי כסף ובמלאכת הצורפות. סוטיריוס בולגרי היה זה שהקים את האימפריה המשפחתית.
הוא היה בן יחיד, ונהג לנדוד עם אביו בין העיירות ולמכור את מוצרי הכסף שלהם.  
הדרכים היו מסוכנות ולא אחת נשדדו השניים. כאשר פרצה המלחמה בין רוסיה לטורקיה ברחו לקורפו ופתחו שם חנות קטנה לממכר חפצי כסף,
בשנת 1878. בהמשך עברו סוטריוס ושותף יווני לנפולי שבדרום איטליה, שם פתחו חנות זעירה. לאחר שנשדדו הגיעו חסרי-כל לרומא בירת איטליה.

בשנת 1881 סוטריוס פתח את חנות בולגרי הראשונה ברומא, בקיטון קטן. לאחר שהצליח לצבור מעט הון עצמי רכש חנות תכשיטים משלו,
ובקיץ היה עולה עם מרכולתו לסנט מוריץ, עיירת נופש פופולרית בעת ההיא בקרב עשירי אירופה, באלפים השוויצריים.
כאשר התבסס כלכלית נשא סוטריוס לאישה את אלנה בסיוס מקורפו, ונולדו להם שבעה ילדים אשר לימים השתלבו בעסק המשפחתי.

בעקבות הצלחת החנות הראשונה רכשה המשפחה חנות נוספת ברחוב הקניות היוקרתי של רומא,
ובשנת 1905 החזיקה לבד משתי החנויות ברומא חנויות של זכיינים בערים אחרות באיטליה. זאת לצד מכירות הקיץ המשגשגות בסנט מוריץ.
חנות נוספת ברומא נפתחה תחת השלט באנגלית Old Curiosity Shop (בית ממכר עתיקות, כשם ספרו של דיקנס), והמטרה הייתה למשוך תיירים אמריקנים ובריטים שהגיעו לאיטליה.

שנות מלחמת העולם הראשונה הביאו לירידה דרסטית במכירות. בשנת 1920 סוטיריוס שינה את סגנון חנות הדגל שמעליה נקבע השלט באנגלית,
ומעתה היא לא הציגה שוב מגוון תכשיטים, אלא רק עדיים בסגנון עדין, המיועדים לבעלי טעם אנין ויוקרתי.
בעת הזו הצטרפו לעסק המשפחתי שני בניו של סוטיריוס, שפרט להיותם בעלי חזות נאה ואלגנטיים, ניחנו בכישרון מסחר.
כשנפטר האב המייסד בשנת 1934 נכנסו שני הבנים בנעליו. ראשית עיצבו את חנות הדגל ברחוב וויאה קונדוטי 10 ברומא.
לשם כך גייסו את מיטב אדריכלי התקופה באיטליה, אשר השתמשו בשפע שיש יוקרתי ובנוּ עמודים מעוטרים כמו במצריים העתיקה.
עיצוב החנות נחשב לשילוב משובח של הרמוניה ויופי, ומוּכּר באיטליה ובעולם. בית המלאכה של העסק שוכן באותו בניין, ובו הועסקו מיטב אמני הצורפות.

הבן קונסטנטינו החל לעסוק באיסוף תכשיטים עתיקים של מיטב אמני התכשיטנות באירופה מהתקופות השונות.
את האוסף העביר לחנות הדגל, שבה הוצגו חפצי האמנות המיוחדים מזהב, כסף ואבנים טובות, ובצִדם הסיפורים שמאחורי כל פריט.
האח ג'ורג'יו היה אחראי על ניהול העסקים. האחים בולגרי, בעלי דרכון כבוד יווני, הוזמנו להשתתף בכל ירידי התכשיטים של פריז, והפכו לאהודים על בעלי הון; מלכים; רוזנים ואצילים, אשר נהגו לנפוש באתרי הקיט באירופה.

עם פרוץ מלחמת העולם השנייה חל שוב מיתון בעסקים. לאחר שאיטליה הצטרפה למלחמה כבעלת בריתה של גרמניה הנאצית
נחקק בשנת 1941 חוק שאסר על קניית מתכות יקרות ומכירתן.
איסור זה חל גם לגבי אבנים יקרות, פנינים ועבודות צורפות. במהלך המלחמה סייעו האחים בולגרי לקהילה היהודית ברומא, ובהמשך לחיילי צבא האמריקנים אשר כבשו את רומא. עבור פועלם זה זכו בציון לשבח ובמדליה מטעם צבא ארצות הברית.

בשנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20 החל דור הנכדים למשפחת בולגרי להצטרף לעסקי המשפחה.
אנה בולגרי, ביתו של קונסטנטינו, סייעה לאביה במסעות חיפוש העתיקות שלו, ולימים הפכה למעצבת התכשיטים של בולגרי וליורשת של אביה.
שלושת בניו של גורג'יו הצטרפו לחברה בשנת 1966 כשהם מחלקים ביניהם תפקידים, ובשנות ה-80 של המאה הקודמת הצטרף אליהם האחיין פרנצ'סקו טראפני. בשנת 1984 התמנה טרפאני ליו"ר החברה והחל לחזק ולבסס את חטיבותיה, בהן לבד מתכשיטים גם שעונים; משקפיים; כלי שולחן; ארנקים; חגורות; מוצרי טיפוח ועוד. הוא קידם מהלך של מכירת 36% ממניות החברה בבורסה. החברה התפרסה ופתחה חנויות ברחבי העולם, קשרה קשרים עם ידוענים והשקיעה ממון רב בפרסום וביחסי ציבור.

הסגנון המאפיין את בולגרי

כאמור, החברה בחרה להתמקד בפלח השוק של האלפיון העליון, ונודעת בסטייל אנין טעם ומיוחד.
סגנון העיצוב של החברה, שהתפתח בעיקר בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת, מתאפיין בצבעוניות רבה ובשיבוץ אבנים משלל סוגים וגוונים בתכשיטי החברה. שילובים חדשניים שטרם נראו כמותם של אבנים צבעוניות יחד עם יהלומים, בדגש על עושר צבעוני ושמירה על קו סימטרי.
במהלך השנים נוספו גם פנינים ואבני חן בגדלים שונים ובדרגות שקיפות שונות. בשנות ה-80 של המאה הקודמת המיקוד היה בעדיים גיאומטריים ומסוגננים יותר, עם מגוון רחב של אבנים צבעוניות.
באותה תקופה החלו לעצב מחדש את חנויות הרשת בעולם, כל חנות עוצבה בסגנון התרבות המקומית, בשילוב אלמנטים ארכיטקטוניים הלקוחים מסגנון עיצוב התכשיטים של החברה.

עם לקוחותיה של החברה לאורך השנים נמנים שמנה וסלתה של קהילת אמידי העולם; נסיכים, מלכים ורוזנים; אמנים, שחקנים וזמרים, ביניהם:
ליז טיילור, סופיה לורן, סטינג, מדונה, שרון סטון קלאודיה שיפר, ניקול קידמן, רידלי סקוט ועוד רבים אחרים.

שעוני בולגרי

בשנות ה-20 של המאה ה-20 בולגרי החלה לייצר שעוני יד. שעונים מסוג זה היו אז פורצי דרך בתחום ופותחו עבור הטייסים הראשונים,
אשר שעוני הכיס לא היו נוחים עבורם. בתקופה זו עיצבה בולגרי שעונים בסגנון אר-דקו, משובצים אבני חן ויהלומים. לוגו החברה,
חרוט במסגרת הזהב העגולה, שולב לראשונה בשעון הגברים הקלאסי של בולגרי, בשנת 1978, ומאז ועד היום מסמל סטטוס ויוקרה.  

בשנת 1999 נחתם חוזה בין בולגרי ובין חברת התעופה האיטלקית אליטליה, שלפיו אליטליה תפרסם את שעון דגם האלומיניום של בולגרי כפרסומת טסה. מטוסי החברה אשר טסו ליעדים רחוקים כמו אוסטרליה, דרום אפריקה, ארצות הברית והמזרח הרחוק נצבעו בצבעי השעון:
אפור, אפור-כסוף, לבן ותכלת, וצויר עליהם דגם ענקי של השעון ותחתיו הכיתוב 'בולגרי' לאורך המטוס.


בולגרי – שעון שהוא תכשיט. מבית המותג האיטלקי.

לחזרה לקטלוג שעוני היוקרה בולגרי לחצו כאן >> קטלוג שעוני יד בולגרי לנשים וגברים


logo בניית אתרים